Advertisement

חציית תעלת סואץ / גלעד שרון אבי חתר מההתחלה לחציית התעלה שהביאה לניצחון ביום כיפור חדשות מעריב : כ־100 אלף חיילים מצרים מסיימים את חציית תעלת סואץ לאורכה ונפרסים לאורך הגדה המזרחית של התעלה, ברצועה שרוחבה בין שלושה לארבעה קילומטרים, ללא ניסיון להתקדם לתוך סיני.

חציית תעלת סואץ / ×'לע×" שרון א×'×™ חתר מ×"×"תחל×" לחציית ×"תעל×" ש×"×'יא×" לניצחון ×'יום כיפור ×—×"שות מערי×' : כ־100 אלף חיילים מצרים מסיימים את חציית תעלת סואץ לאורכה ונפרסים לאורך הגדה המזרחית של התעלה, ברצועה שרוחבה בין שלושה לארבעה קילומטרים, ללא ניסיון להתקדם לתוך סיני.. בשנת 1979 חיל הים מעביר 3 נחתות 60 מטר משארם לאשדוד דרך תעלת סואץ. ההקלטות הנדירות שמספרות את סיפור חציית התעלה. עם הגעת ה'תמסחים' אל מי התעלה, מבצע 'אבירי לב' נכנס להילוך גבוה. תוך כדי חציית תעלת סואץ נפתחה עלינו אש עזה מן הצד המצרי. מצרים לא מאפשרת למכליות נפט אירניות לעבור בתעלת סואץ,על פי הוראה אמריקאית, כדי לספק מוצרי נפט לסוריה.

עם הגעת ה'תמסחים' אל מי התעלה, מבצע 'אבירי לב' נכנס להילוך גבוה. אנשי ההנדסה הקרבית נכנסו למירוץ נגד השעון להביא את דוברות היוניפלוט. בקרב, שני מטוסים ישראליים ושני מטוסים מצריים הופלו. לכן לא ברור איך התאפשר מעבר המכלית בזאת. ההכנות לאתגר העצום שהוא חציית תעלת סואץ החלו למעשה כבר בשנת 1967 לאחר מלחמת ששת הימים, אך עדיין היה מדובר במבצע הנדסי מורכב מאוד שבו כוחות רבים שיתפו פעולה.

מלחמת יום ×
מלחמת יום ×"כיפורים צליחת ×"תעל×" ארכיון צ×" ל ומע×"×' ט Youtube from i.ytimg.com
כ־100 אלף חיילים מצרים מסיימים את חציית תעלת סואץ לאורכה ונפרסים לאורך הגדה המזרחית של התעלה, ברצועה שרוחבה בין שלושה לארבעה קילומטרים, ללא ניסיון להתקדם לתוך סיני. ובמדליית ארד בהדיפת כדור ברזל. הדקלים שהיו פזורים פה ושם נעו קלות עם הרוח. We've offered nasser egyptian representation on the suez. הפריגטה אבלנד וספינת המטען חארג סיימו לחצות את תעלת סואץ והן שטות כעת בים התיכון בדרכן לעגון בנמל לאטקיה שבצפון סוריה. זכה במדליית זהב בזריקת דיסקוס תוך שהוא קובע שיא עולמי. לכן לא ברור איך התאפשר מעבר המכלית בזאת. מצרים לא מאפשרת למכליות נפט אירניות לעבור בתעלת סואץ,על פי הוראה אמריקאית, כדי לספק מוצרי נפט לסוריה.

לאחר חציית תעלת סואץ במבצע אבירי לב, לחמה האוגדה בכוחות של הארמייה המצרית השנייה והשלישית והשמידה תותחים נגד מטוסים.

הדקלים שהיו פזורים פה ושם נעו קלות עם הרוח. قناة السويس) היא תעלת מים מלאכותית העוברת במצרים, ממערב למדבר סיני ומשמשת למעבר אוניות ממזרח אסיה, האוקיינוס ההודי והים האדום, לים התיכון ולאירופה. הגשר בנוי משני מזחים קבועים בגדות התעלה ומחלקה צפה הניתנת מההיבט הצבאי הגישור והמנהרות הם בונוס המאפשר חציית כוחות צבא גדולים בהפתעה מבלי להפסיק את השיט. לקריאה נוספת על המלחמה בחצי האי סיני לחצו כאן. תוך כדי חציית תעלת סואץ נפתחה עלינו אש עזה מן הצד המצרי. מלחמת יום הכיפורים חזית סיני, חציית תעלת סואץ עי כוחות צהל, חצייה על הגשר, אפריקה הגדה המערבית של התעלה. בקרב, שני מטוסים ישראליים ושני מטוסים מצריים הופלו. We've offered nasser egyptian representation on the suez. אנשי ההנדסה הקרבית נכנסו למירוץ נגד השעון להביא את דוברות היוניפלוט. נתניהו מצא את פוליסת הביטוח למתרחש. חטיבה 421 היתה חטיבת השריון הראשונה שצלחה את תעלת סואץ במלחמת יום הכיפורים. מיד עם חציית תעלת סואץ נמצאת תעלת מים מתוקים, אותה ניתן לעבור רק על גשרים. האם קריעת ים סוף התרחשה בתעלת סואץ?

זכה במדליית זהב בזריקת דיסקוס תוך שהוא קובע שיא עולמי. המעוזים לאורך תעלת סואץ צילום: בימיה הראשונים של מלחמת יום הכיפורים הפתיעו המצרים את ישראל וחצו את תעלת סואץ אל תוך שטחים התמונה צולמה בסיני זמן לא רב לפני חציית התעלה על ידי כוחות צהל. מומחים מתריעים שהרחבת תעלת סואץ תגדיל את מעבר הפולשים הימיים לים התיכון. אורכה 162.5 קמ והיא נמתחת בין הערים פורט סעיד ופורט פואד בצפון, לבין העיר סואץ בדרום, ולאורכם של שלושה ממחוזות מצרים:

קר×' ×
קר×' ×"חוו×" ×"סינית Wikiwand from upload.wikimedia.org
מצרים לא מאפשרת למכליות נפט אירניות לעבור בתעלת סואץ,על פי הוראה אמריקאית, כדי לספק מוצרי נפט לסוריה. בשנת 1979 חיל הים מעביר 3 נחתות 60 מטר משארם לאשדוד דרך תעלת סואץ. בקרב, שני מטוסים ישראליים ושני מטוסים מצריים הופלו. .את תעלת סואץ (תעלת מים מלאכותית העוברת במצרים, ממערב למדבר סיני ומשמשת למעבר אניות ממזרח אסיה, בתחילת מלחמת יום הכיפורים צלח הצבא המצרי את התעלה לכיוון חצי האי סיני, ובעקבות זאת התנהלו קרבות קשים. מלחמת יום הכיפורים חזית סיני, חציית תעלת סואץ עי כוחות צהל, חצייה על הגשר, אפריקה הגדה המערבית של התעלה. חטיבה 421 היתה חטיבת השריון הראשונה שצלחה את תעלת סואץ במלחמת יום הכיפורים. לקריאה נוספת על המלחמה בחצי האי סיני לחצו כאן. חציית תעלת סואץ במלחמת יום הכיפורים.

המצרים, לעומת זאת, הסיקו, כי הצליחו לעמוד מול ישראל בהתנגשות הראשונה אחרי תבוסתם במלחמת ששת הימים וכי הצעד הבא צריך להיות לא מלחמת התשה, אלא חציית תעלת סואץ על ידי כל הצבא המצרי.

מומחים מתריעים שהרחבת תעלת סואץ תגדיל את מעבר הפולשים הימיים לים התיכון. לכן לא ברור איך התאפשר מעבר המכלית בזאת. הדקלים שהיו פזורים פה ושם נעו קלות עם הרוח. .את תעלת סואץ (תעלת מים מלאכותית העוברת במצרים, ממערב למדבר סיני ומשמשת למעבר אניות ממזרח אסיה, בתחילת מלחמת יום הכיפורים צלח הצבא המצרי את התעלה לכיוון חצי האי סיני, ובעקבות זאת התנהלו קרבות קשים. הוא לקח עמו שני מכשירי הקלטה, כחלק מהתחביב שלו לתעד את חוויותיו. חיים, שהיה בסירה הראשונה, נורה למוות ונפל למימי התעלה. בימיה הראשונים של מלחמת יום הכיפורים הפתיעו המצרים את ישראל וחצו את תעלת סואץ אל תוך שטחים התמונה צולמה בסיני זמן לא רב לפני חציית התעלה על ידי כוחות צהל. אורכה 162.5 קמ והיא נמתחת בין הערים פורט סעיד ופורט פואד בצפון, לבין העיר סואץ בדרום, ולאורכם של שלושה ממחוזות מצרים: מצרים לא מאפשרת למכליות נפט אירניות לעבור בתעלת סואץ,על פי הוראה אמריקאית, כדי לספק מוצרי נפט לסוריה. אבי יפה, בעלים של אולפני הקלטה בירושלים, היה הקַשָּׁר במעוז פורקן שעל גדות תעלת סואץ, לשם הגיע לשירות מילואים באוקטובר 73'. יששכר נבון | שירת באוגדה בפיקודו של אריאל שרון ולאחר חציית תעלת סואץ, נפצע קשה ברגלו השמאלית שנקטעה מעל הברך. ובמדליית ארד בהדיפת כדור ברזל. עם הגעת ה'תמסחים' אל מי התעלה, מבצע 'אבירי לב' נכנס להילוך גבוה.

בקרב, שני מטוסים ישראליים ושני מטוסים מצריים הופלו. לכן לא ברור איך התאפשר מעבר המכלית בזאת. מצרים לא מאפשרת למכליות נפט אירניות לעבור בתעלת סואץ,על פי הוראה אמריקאית, כדי לספק מוצרי נפט לסוריה. אנשי ההנדסה הקרבית נכנסו למירוץ נגד השעון להביא את דוברות היוניפלוט. זוהי פעם ראשונה שכלי שייט צבאי חוצה את תעלת סואץ מאז מלחמת ששת הימים.

סקיר×
סקיר×" מ×"×¢×'ר ×"פ×'זות ×›×'×"ות וצליחת תעלת סואץ ישראל ניוז Israel News from israel-news.co.il
قناة السويس) היא תעלת מים מלאכותית העוברת במצרים, ממערב למדבר סיני ומשמשת למעבר אוניות ממזרח אסיה, האוקיינוס ההודי והים האדום, לים התיכון ולאירופה. דדו ובר לב מבקרים בחצר. בקרב, שני מטוסים ישראליים ושני מטוסים מצריים הופלו. מנשה נהרג במלחמת יום הכיפורים בכה' תשרי בעת חציית תעלת סואץ. תוך כדי חציית תעלת סואץ נפתחה עלינו אש עזה מן הצד המצרי. כ־100 אלף חיילים מצרים מסיימים את חציית תעלת סואץ לאורכה ונפרסים לאורך הגדה המזרחית של התעלה, ברצועה שרוחבה בין שלושה לארבעה קילומטרים, ללא ניסיון להתקדם לתוך סיני. חיפשנו אותו כל אותו הלילה ובלילה שלאחריו, אך לשווא. בימיה הראשונים של מלחמת יום הכיפורים הפתיעו המצרים את ישראל וחצו את תעלת סואץ אל תוך שטחים התמונה צולמה בסיני זמן לא רב לפני חציית התעלה על ידי כוחות צהל.

* היה חם ורוח קלה נשבה מכוון תעלת סואץ.

מלחמת יום הכיפורים חזית סיני, חציית תעלת סואץ עי כוחות צהל, חצייה על הגשר, אפריקה הגדה המערבית של התעלה. לחץ כאן להורדת קובץ שמע mp3. מומחים מתריעים שהרחבת תעלת סואץ תגדיל את מעבר הפולשים הימיים לים התיכון. הגשר בנוי משני מזחים קבועים בגדות התעלה ומחלקה צפה הניתנת מההיבט הצבאי הגישור והמנהרות הם בונוס המאפשר חציית כוחות צבא גדולים בהפתעה מבלי להפסיק את השיט. תוך כדי חציית תעלת סואץ נפתחה עלינו אש עזה מן הצד המצרי. בימיה הראשונים של מלחמת יום הכיפורים הפתיעו המצרים את ישראל וחצו את תעלת סואץ אל תוך שטחים התמונה צולמה בסיני זמן לא רב לפני חציית התעלה על ידי כוחות צהל. אבי יפה, בעלים של אולפני הקלטה בירושלים, היה הקַשָּׁר במעוז פורקן שעל גדות תעלת סואץ, לשם הגיע לשירות מילואים באוקטובר 73'. זכה במדליית זהב בזריקת דיסקוס תוך שהוא קובע שיא עולמי. ההקלטות הנדירות שמספרות את סיפור חציית התעלה. In colors idf crossing suez canal during war 1973 צליחת תעלת סואץ במלחמה בצבע. האם קריעת ים סוף התרחשה בתעלת סואץ? חיפשנו אותו כל אותו הלילה ובלילה שלאחריו, אך לשווא. אנשי ההנדסה הקרבית נכנסו למירוץ נגד השעון להביא את דוברות היוניפלוט.

מנשה נהרג במלחמת יום הכיפורים בכה' תשרי בעת חציית תעלת סואץ תעלת סואץ. בימיה הראשונים של מלחמת יום הכיפורים הפתיעו המצרים את ישראל וחצו את תעלת סואץ אל תוך שטחים התמונה צולמה בסיני זמן לא רב לפני חציית התעלה על ידי כוחות צהל.

Post a Comment

0 Comments